Melerade garner.


Melerat garn är en sjukt bra uppfinning. Om du vill göra något roligare med färger osv men inte orkar tänka ut snygga ränder är melerat garn din räddning. Finns i alla olika sorters garn och färger och öppnar upp oändliga möjligheter. Bara att sticka på!

Några saker jag gjort med melerat garn:


Sockfest!

Och slutligen min favorthalsduk som jag stickade förra hösten:


Halsdukar är ju väldigt enkla att sticka förresten. Den här stickades med runt 30 maskor och 2x2 ribbstickning (2 räta, 2 aviga, upprepa), så långt som garnet räckte.

Kommentarer
Postat av: Martina

Ah, så sjukt härlig halsduken ser ut att vara!

Jag kan inte sticka för fem öre men jag antar att jag kan lära mig det om jag vill.Minns att jag skulle sticka en mask när jag gick i femman... Det såg ut som en barbapappa mot slutet.

2010-02-22 @ 20:30:29
URL: http://spinningwonderland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0